Search This Blog

Monday 21 November 2016

all about money for life

Last week,
join seminar about freelancer.
ilmu yang di share memang sesangat berbaloi dan bernilai.
fokus utama : apa yang kita nak?apa yang kita kejar?

*money for our life...akan cari jalan untuk capai benda itu.


terbuka minda untuk bekerja sepenuhnya dari rumah.
buat masa ini,hanya hujung minggu sahaja fokus tuk home business 
jual makanan dari rumah and delivery to customer.




bebas bekerja tapi kepuasan bila bekerja dari rumah sebenarnya.
walaupun penat siapkan barang jualan di hujung minggu tapi bukan setakat masyuk $$$ ada pengalaman yang kita kecapi.
adventure hidup jika kita punya azam dan kekuatan dalaman tu bersatu.

mungkin kebanyakan orang,akan memberi jawapan...untuk mencari duit lebih supaya dapat
menyenangkan family.itu realiti...

bagi aku biasala,upgrade hidup sendiri.budak setakat STPM je...member2 semua keje
bagus2 even da 2x naik amik skrol.segan juga...
aku nak hadiahkan rumah untuk suami dan umi
aku nak hadiahkan suami kereta..
itu targer "blur" aku sekarang.



aku berpegang pada satu pepatah 'DISETIAP REZEKI KITA,ADA REZEKI ORANG LAIN"
sepatutnya kita berbagi rezeki sesama manusia.apatah lagi yang miskin,anak yatim piatu dan orang2
tua...sedekah itu memurahkan lagi rezeki kita...

sentiasa positif,bersangka yang baik2,doa yang baik2 dan niat yang baik2.

terasa juga bahangnya bila belajar tak setinggi mana.bukan sanjungan yang aku mahu tapi ilmu
banyak yang aku belum tahu dan teringin nak menuntut lagi.

terutamanya sekarang dunia di hujung jari...segala urusan 60% pun memang melalui laman maya.
shopping,banking,booking dan macam2 lagi...

target sederhana aku ialah penuhkan tabung travel.
dah mark kat dalam mimpi...aku mahu ke mana jika punya rezeki.
jadi melalui kerja offline,home business hujung minggu..masih belum boost $$$...
alternatif nya aku kena cari keja as a freelancer sebab lambat laun aku kena duduk rumah
bila anak2 da berlainan shift masa sekolah.

bayaran pengasuh mungkin naik
bayaran sewa rumah mungkin naik
bayaran sekolah mungkin naik

dengan keadaan ekonomi negara yang malap di tiup angin...
adanya cukai GST memang perlu sebenarnya tapi kena jaga kebajikan rakyat
tapi apabila subsidi di tarik sana,sini...berapa banyak yang kena di belanjakan??
yang memang tak ada pulangan....

ini mimpi aku!!!

aku kata malam tadi pada adik aku,
tidak salah berangan...free aje,tak payah bayar
biar kita jadi mat jenin moden...jika mat jenin dulu jatuh pokok...
kita biar jatuh pokok tapi kena bangun...kejar mimpi itu,jadikan ia realiti.

now it's our time to wake up
to transform into dream catcher
back to our track...

ada duit-mimpi bole jadi real
nak duit-kena usaha
usaha-kena ada ilmu & networking

#elensha
nov 22 - hidup mesti ada umphhhh....

photo semua kredit tuk pakcik google.

2107~2018~2019~2020~2021~2022 = 6 years target to me.

No comments:

Post a Comment